En gul fågel!

Nu har jag inte skrivit på så länge igen men jag är iallafall sjuk 38 graders feber :( .
Min lilla sötnos philip finns inte längre! ;( vi var till veterinären i onsdags! åå saknar honom, men det var ändå det bästa för honom! <33333333. Tänker på dig Philip!

Nu har vi köpt en ny fågel en gul en med lite vitt längst bak, hon heter svea och är väldigt ung! Man kan aldrig veta med så unga fåglar om det är en tjej eller kille men vi hoppas på tjej! Hon har brun råsa färg ovanför näbben då är det en en tjej men det kan man inte vara säker på dem kan byta! Vid ungefär tre månaders ålder kan man vara riktigt säker på om det är en hona eller hane.
Ettan tror jag blev förvånad när vi kom hem med en till undulat! Han fick vara ute ur buren medans vår nya fågel fick vara inne i buren. När han flög omkring och sen skulle komma och sätt sig på buren så vågade han inte! Sen fick vi ta honom och sätta in honom i buren! :P 

Just nu är hon ute ur buren och flyger runt för första gången! Undra hur vi ska få in henne i buren sen om hon inte går in själv det kommer nog bli jätte svårt! Hon flyger väldigt bra men också väldigt högt hon har slått hvudet i taket några gånger! :S. Hon börjar få koll på det mer och mer nu! Dom har just börjat prata med varandre lite mera, men dem värkar inte förstå varandra så bra än! :P
får lägga ut en bild på henne/honom nån gång!

Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0